Храни при бременност

Опасни хранителни продукти за бъдещата майка

In Бременност и раждане, Хранене by bobotic0 Comments

Храни, които е добре да избягвате по време на бременността

Напълно естествено е, че бъдещата майка би искала да има за своето дете всичко най-добро. Именно за това в периодa на бременността, много жени се отказват не само от вредния навик да пушат, но и коренно променят своя начин на хранене.

Хубавият сандвич с горещото кафе на закуска е заменен с обогатена на витамини каша със свежи продукти; хот догът и пицата на обяд се заменят с питателна храна с много зеленчуци, а вкусната торта се заменя с кисело мляко.

Хранене по време на бременността

Занаете ли какви продукти би следвало да избягвате? Това е толкова важно, колкото да определите и полезните ястия. Тези знания ще ви помогната да осигурите на вас и на вашето дете най-здравословния начин на хранене.

Избягвайте говеждото месо и вредните храни

Морски продукти

Морските продукти са прекрасен източник на протеини и желязо. Те влияят много добре на ръста на детето и стимулират развитието на мозъка. Някои риби и ракообразни обаче (омари), съдържат и опасно количество живак. Вискокото ниво на живак в организма на майката може да предизвика изменнение в нервната система на детето. Колкото по-голяма и възрастна е рибата толкова повече живак съдържа.

Месо и дивеч

По време на бременностт,а изменението в метаболизма и кръвообращението могат да предизвикат риск от бактериално отравяне. В този случай реакцията на организма ще бъде по-болезнена откокото при не бременна жена. Това се случва рядко, но все пак може да засегне организма на детето. За да избегнете хранителните отравяния гответе добре месото преди да го поднесете на масата. За известно време забравете за домашни салами и колбаси, бъдете внимателни с хотдога и месните сандвичи- те могат да бъдат източник на листериоза. Избягвайте полуизпечените кюфтета и пържоли.

Списък с продукти, които бременната жена трябва да избягва

  1. Продукти, образуващи токсини: консерви, продукти с добавени оцветители, мляко с дълъг срок на съхранение, повторно замразени и размразени продукти, многократно притопляни ястия и продукти, различни горчиви и люти сосове.
  2. Продукти с високо съдържание на захар и дрожди: сладолед, алкохол, газирани напитки
  3. Окислителни продукти: кафе, черен чай, шоколад, месо в големи количества
  4. Продукти с голямо съдържание на животински калции: в последния триместър е желатело да се избягват млечните продукти

Leave a Comment